90-årskalas.

Idag fyller min lilla farmor 90 år! Grattis farmor!

Det var stort kalas med hela släkten och annat löst folk.

Det var mat och sedan paketöppning. Vi systrar hade köpt en cd-spelare till farmor för att hon tycker om att sjunga. När farmor öppnade paketen (med mycket hjälp av mig) tittade hon på den och sa "Är den från Tyskland?". Jaja, jag tror iaf att farmor kommer att ha glädje av den på sitt lilla rum på ålderdomshemmet. När hon öppnade sitt andra paket (som innehöll två cd-skivor men psalmer) lutar hon sig konspiratoriskt mot mig och frågar "Blir det kaffe sen?". Och jodå, kaffe skulle det bli men först tyckte min faster att vi skulle lyssna på en sång från skivorna som farmor tyckte om och sjunga med. Hmm, jag undrar vad min kusins nya pojkvän tyckte om oss knäppisar som satt och sjöng pärleporten med mer eller mindre korrekt text?

Kalaset avlöpte väl iaf och farmor verkade glad och nöjd, vilket är det viktigaste.

Imån bär det av mot Linköping och nya spännande äventyr... eller inte äventyr kanske men lite spännande saker... eller så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0