"Det är nästan lite kokett...

... att går fram till pulpeten och hålla ett anförande. "

Ja, exakt så sa en människa idag. Nej, inte till mig, jag tjuvlyssnade. Jag har ingen aning om vad han pratade om, jag blev bara så chockad över att han pratade som han gjorde.

Kokett?
Hallå 1700-talet? Vad vill ni? Jaha, ni vill ha tillbaks ert gammeldagsa ord? Javisst, skickar det med Fedex på en gång.

Pulpet? Eh... vad är det?

Anförande? Va? Jag hör inte? Du är så högt upp? Kanske om du klev av din höga häst skulle jag förstå vad du säger?



Inte nog med att jag var tvungen (eller det var jag inte) att lyssna på den där idioten, det har dessutom varit en "såndär dag". Jag vet inte om ni känner till dessa dagar men det är dagar då inget går smidigt men inget går heller käpprätt åt helvete, det är helt enkelt småjävlighetens dag.  

För att nämna några exempel:

- När man cyklar till jobbet, fastnar öronhänget i scarfen så att man får cykla med huvudet lite på sne eftersom man inte vill stanna och tappa all fart.

- Dörren till jobbet går igen precis framför näsan och man måste leta efter passerkortet som ligger längst ner i väskan.

- Kopiatorn muppar sig när det är din tur att kopiera.

- Häftklamrarna är slut.

- Du spiller ut ditt vattenglas över viktiga papper. 

-  Du går alla trappor upp till jobbet bara för att komma på att du glömde låsa cykeln i källaren.

- Pga av förlamande trötthet av allt trappgående snubblar du i trappan och ramlar ner 4 våningar och dör.

Okej, okej, den sista var helt och hållet ljug. Förlåt!

Nu ska jag måla naglarna och pga att det är en "såndär dag" kommer de säkert att bli fula, men det skiter jag i.




Kommentarer
Postat av: Tobias Thuresson

Haha, stackare. Kämpa på!

2009-04-23 @ 04:09:13
URL: http://toby-t.blogspot.com
Postat av: Malin

Ja din stackare vet precis vilka dagar du pratar om!

jag är fortfarande nyfiken på ditt jobb, vad jobbar du med?

Jo jag har skadat mina knän...skittråkigt:( en arbetsskada eller så kan man säga att jobbet har rivit upp en gammal träningskada jag inte visste jag hade;P Jag har ett syndrom som heter jumping knee...



Ska bli kul å träffa dig på klassfesten, det är som alltid väldigt längesedan vi sågs;)



Hoppas naglarna blev snygga;P

2009-04-23 @ 15:59:05
URL: http://loveshinealight.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, jag tror att om du hade ramlat ner för trappan så hade det varit överjävlighetens dag istället! ;)

2009-04-23 @ 20:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0