Jag luktar svett.

Klockan är 00.56 och jag har precis pumpat, 100 ml bröstmjölk - check! Jag tittar på How I met your mother, luktar svett och är orolig. I soffan bredvid mig ligger Olle i sitt lilla näste. Idag har han skrikit hjärtskärande, frustrerat och högt i nästan tre timmar. Han blir röd, svettig och hes. Vi blir ledsna, frustrerade och utmattade. Jag tänkte att jag nu minsann skulle blogga om andra saker än mitt barn, typ växthuset. Well, har man ett barn som skriker från och till hela dagarna och också vägrar sova så har man inget annat att blogga om än sitt barn (med inslag av våra utsvävningar, såsom en resa till Köpet idag).

Oron då. Varför sitter jag här mitt i natten och är orolig? Jo, idag, efter en skrikattack, fick Olle ngn slags klökning/kväljning som gjorde att han för några sekunder slutade andas. Detta upprepade sig vid några tillfällen under kvällen och nu kan jag inte sova. Jag tror nämligen att han kommer att sluta andas och dö. 

Nej, såhär kan jag ju naturligtvis inte hålla på under hela hans uppväxt. Grejen är den att jag inte vet vad jag ska göra. Jag är en orolig människa, jag oroar mig mycket och tänker på olika scenarion som kan inträffa (oftast hemska). Men när dessa hemska scenarion faktiskt har infriats flera gånger på en relativt kort tid kommer man (jag) till en punkt där jag har svårt att se någon annan utgång än den värsta. Går det att förstå mitt svammel? Alltså, jag har svårt att bryta min tankebana om att allt kommer att gå dåligt bara för att det gjort det innan. 

Någon som har en bra idé om hur jag ska jobba på att bryta mina orostankar?

Olle ❤️ - hur mycket kan man älska ett 4,3 kilos litet pyre?


Kommentarer
Postat av: Ankty

Dessa små gryn, de kan verkligen konsten att oroa oss föräldrar. Sekunder går aldrig så långsamt som när man är orolig. Oron är svår att trolla bort - den finns där. Oron gör ju trots allt att du vakar över lille Olle och det minskar ju risken för att det hemskaste ska hända. Han är det finaste du har ❤ klart att du blir orolig❤

2014-08-04 @ 07:48:51
Postat av: Ammi

Ja, du får nog lov att bryta din tankebana, bara för ngt har gått dåligt så gör inte allt det. Bara att ni har fått världens sötaste lilla Olle är ju det bästa av allt.
Sen är man så klart orolig för sina barn , det är jag än ibland fast ni är vuxna.
Ni kommer säkert att få bra hjälp för magknipet och hoppas att det inte är ngn allergi.
Sen kommer det att försvinna om det är kolik, klen tröst nu - men det är sant.
Kramar till er bästa föräldrar och liten Olle , som växer så det knakar.

2014-08-04 @ 11:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0