Rörd.

Ibland blir jag rörd, eller kanske berörd och då brukar jag gråta en skvätt. Detta tycker vissa människor (Sambo, tex) är lite konstigt. Men jag är sån, det finns väl fler som jag??

Här kommer lite exempel på saker jag berörs av:


Jag kan t.ex inte titta på TV när människor gråter för då gråter jag också. Jag kan nästan inte titta på Animal Cops för där är det massa djur det är synd om. Jag kan absolut inte titta på Untamed and Uncut för då är djuren så utsatta att jag garanterat gråter efter att ha titta i max 1 minut (dessutom mår jag dåligt i hela hjärtat, så det programmet är numera förbjudet här hemma).

Jag kan nästan börja gråta när jag har fått en present och jag tänker på vad personen i fråga måste ha gått igenom eller tänkt igenom för att ha hittat denna gåva. T.ex, så fick jag en liten ask med en tvål, utskuren som en blomma, av min lillasyster när hon hade varit Thailand. Då kan jag tänka på hur hon har gått där på gatorna och sett denna fina ask, tänkt på mig, köpt en ask med en rosa blomtvål i, forslat den hem till Sverige försiktigt, försiktigt så att den inte går sönder, bara för att ge den till mig och göra mig glad!

Eller när Sambo har varit bortrest i jobbet och han kommer hem med nya numret av Leila på Landet. Då kan jag tänka att trots att han har varit ute och rest i flera dagar och det är sent och han bara vill åka hem så har han tagit sig tiden att stanna vid en kiosk och välja ut min favvotidning och köpa den till mig.

Ja, jag är kanske konstig med då får jag väl vara det då. Det är ju liksom lite svårt att förändra en sån sak.... vet inte ens om det går eller om jag vill.. Nä, jag trivs med att vara en känslosam lipsill och jag har ju trots det klarat mig rätt bra i livet :)

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Det blir bara värre framåt natten, eller jag menar när man fått barn. Då gråter man om möjligt ännu mer än innan!!

2009-08-12 @ 06:25:49
Postat av: Sanna

Jag grät när du tog din examen för jag blev så stolt o glad, jag är också konstig!

2009-08-12 @ 08:39:03
Postat av: Malin

Jag fällde en tår när jag läste ditt inlägg!! Gråt å var lycklig!!!

2009-08-12 @ 16:19:24
URL: http://loveshinealight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0