Tapetsering.

Idag har jag hjälpt min pappa. Han håller på att renovera sin föräldragård och just nu är det badrummet som är på tapeten (höhö). Pappa hade tänkt att vi skulle tapetsera tvättrummet med vävtapet. HAHA! Jag har aldrig tapetserat ett rum i hela mitt liv och pappa kände väl sig lite osäker också. Men vi satte igång och efter mycket fix, trix och tålamod var första våden (heter det så?) uppe. Sen gick det bättre och bättre och snabbare och snabbare. Det tog dock hela dagen att tapetsera ett utrymme på cirka 2,0x2,5 m (dock med paus för att stirra på hagelskuren samt prata med kossorna). Men pappa är nöjd och jag med, jag harju trots allt fått vara på mitt absoluta favoritställe hela dagen.

Nu blir det mys i TV-soffan och imån väntar stort släktkalas!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Äntligen ett livstecken:) Vävtapet är det enklaste man kan sätta upp. Jag och Matthias fixade tvättstugan själva för snart 10 år sedan och då var vi inte några vana tapetserare:)

2012-06-09 @ 23:10:11
Postat av: Ammi

Haha, vad vitsig du är! Skönt när alla är belåtna!

Bra med hjälp för P. Han är tacksam för det. Tänk vad bra det är att hjälpa varandra. Kram

2012-06-10 @ 21:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0