Två mycket braiga tips.

Tips 1: Tänk dig att du har varit uppe länge, typ till fyra på nyårsmorgonen. Tänk dig sedan att du sover ca fem timmar och vaknar förvirrad av att massiva mängder vatten öser över dig (eller att du upplever det så då det spöregnar ute och samtidigt spolar i toaletten). Ponera sedan att du inte kan somna om utan spelar Frogbert i 1,5 h och sedan slumrar i en halvtimme innan det är dags för frukost. Därefter fortsätter dagen i sakta mak och framåt åtta på kvällen är du så trött att du skulle kunna somna stående. Dock är det ju söndag och då vill man inte sova klockan åtta. Istället fixar jag asgott perkulatorkaffe och dricker nästan tre koppar. Nu till tipset: GÖR INTE DET! Då kan man inte sova sedan och måste gå till jobbet som en halvdöd sill.
Tips 2: Om du har upplevt det ovan och inte är på humör för att träna som planerat (Jillian) när du kommer hem. Tänk om innan du lägger ner. Jag och Sambo tog en promenad istället och det är absolut inte samma träning men det är bättre än att ligga i soffan.
Så, nu får det räcka med tips för idag!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag har svårt att föreställa mig ovan nämnda scenario då det var längesedan (om någonsin) jag var uppe till kl 4 och så dricker jag ju inte kaffe. Men tips nr två är väldigt bra:)

2012-01-02 @ 20:53:03
Postat av: Ammi

Oj,oj, oj, vad dumt med kaffe så sent. då kan man inte sova, det vet jag. Men så gott det är....... dagen efter. Hoppas du kan sova bättre i natt. Kram

2012-01-02 @ 21:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0