Lyssna på din kropp?

Min fina vän Soffis som även är mer eller mindre träningsnarkoman (http://soffansblogg.wordpress.com/) säger att man ska lyssna på sin kropp. Så denna veckan har jag försökt att göra det. Efter nyårshelgen och misslyckat sovförsök var min kropp trött - tröttare - tröttast. Därför tränade jag inte som planerat på måndagen utan gick en promenad. Jag vilade och bara myste på tisdagen men igår sa mitt samvete att nej, nu MÅSTE jag träna. Kroppen kändes fortfarande seg och trött men mitt samvete sa åt mig att röra på fläsket. Det blir nog bra när jag väl har kommit igång, tänkte jag. Ack, vad jag bedrog mig. Det blev inte bra någonstans. Trött var jag och arg och sur. Ett riktigt skitpass blev det. Jag var inte heller på bra humör efteråt. Jag blev ju dock lika svettig som vanligt så rent fysiskt var det väl bra men för mitt psyke -nja.

Frågan som uppstår i mitt huvud är: Ska man köra trots att man inte vill, är trött och sur och på så sätt eventuellt få ett skitträningspass? Eller ska man strunta i det träningspasset och köra när man istället känner sig lite mer på G? Vilket är bäst?


Kommentarer
Postat av: Sambo

Kör när man är på G!

Det gjorde ju ja så nu får jag se när nästa gång blir.. ;)

2012-01-05 @ 10:54:08
Postat av: Jeanette

Det beror nog på. För ibland så släpper ju motståndet när man börjat. Det brukar dock gå ganska snabbt så man kanske ska kliva av om det inte känns bra och inte pressa sig. Vi tränar ju för att må bra inte för att inte må bra! Fortsätt känna efter och ta fler promenader (eller ridturer;))

2012-01-05 @ 11:11:41
Postat av: Ammi

Busa med bubblis istället då blir du glad!! Puss

2012-01-05 @ 22:52:20
Postat av: Soffan

De motigaste gångerna - det är dem som ger!! ;) Nej men skämtåsido, å ena sidan är det då man kan hitta energi och det ger faktiskt jäkligt mycket, men å andra sidan behöver man ibland återhämta sig. Så det är en balansgång :)

2012-01-06 @ 12:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0