Translation.

I all uttråkning här hemma provade jag Sambos översättningsapp på Iphonen. Kollade lite random ord på engelska men det blev ju snabbt tråkigt. Då kom jag på att en kompis en gång hade en tröja från Tiger där det stod "Je suis an Tigre" och trots att jag inte läst franska så vet jag att det betyder "Jag är en tiger". Jag är inte supersäker på franska uttal men har ändå mycket lätt för att lära mig nya språk, speciellt uttal så jag gjorde ett försök. Resultatet blev inte riktigt vad jag hade tänkt då Iphonen bara krossade mitt självförtroende gällande uttal och föreslog att jag hade sagt:
"Jag knullade Antikrist"
Vad kan man då dra för lärdom av detta? Jo, antingen att denna app inte är speciellt bra eller att jag behöver öva på min franska... Jag har ännu inte bestämt mig för vilken lärdom jag ska välja.. :)

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Fantastiskt rolig liten historia!!! Jag tror att du behöver träna din franska OCH att appen kan förbättras!!

2011-05-26 @ 16:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0