Sjukdom har alltid dålig tajming.

Ibland när det är mycket/jobbigt/stressigt/tråkigt på jobbet så tänker jag att "oj, va skönt det skulle vara att bara vara hemma lite... kanske känner jag mig lite sjuk?". Naturligtvis har jag inte samvete att fejka en sjukdom så dessa dagar infinner ju sig aldrig. Idag vaknade jag upp hyfsat svettig och med huvudvärk och halsont. Efter lite velande hit och dit bestämde jag mig för att meddela arbetsplatsen att jag inte kommer idag (vad jag velade om vet jag inte egentligen, tycker ju nu när jag är mer vaken att det inte är ett alternativ att gå till jobbet när man vaknar på det sättet jag vaknade).
Så, nu hade jag ju iaf en sjukdag hemma..... MEN SATAN VA TRÅKIGT DET ÄR!
Efter ett par timmar har jag sovit ut, läst bok och tittat på TV. Har försökt att tvätta lite för att bli av med lite rastlöshet men även tvättupphängning gör mig matt.
Och vet ni vad det värsta är? Att imorgon skulle jag VERKLIGEN vilja gå till jobbet. Jag och min fina kollega L har avslutning av det grupp vi har lett under våren. Skulle bli så mysigt och roligt men högst troligtvis blir jag inte mirakulöst frisk till imorgon. Jag har övervägt alternativet knarka alvedon men har ännu inte avgjort om det är ett bra alternativ eller ej...
Nu ska jag äta lite. Dagens kost har bestått av en macka, några chilinötter och en korv... min kropp kanske skulle behöva något med näringsrikt tänkte jag...

Kommentarer
Postat av: ämmah

du KAN ju komma bara till tjejgruppen? för att göra avslut... du kan få mitt knark, det funkar!

2011-05-25 @ 18:58:42
URL: http://slemmah.wordpress.com
Postat av: Soffan

ja Emmas knark är sååå bra haha... fast bara om du BARA går på tjejgruppen. Egentligen ska du ju vara hemma, men om du tvångsmässigt tänker ta dig ut så får du bara kika in och sen hem :) Fast egentligen ska du nog vara hemma. Minns när jag var på jobbet bara för en halvdag när jag var dålig, visst att knarket fick mig att orka, men dagen därpå var jag sämre! Så ta ett klokt beslut ;) Krya på dig fina du!

2011-05-25 @ 19:11:16
Postat av: Jeanette

NEJ!!!! Då blir det ju ingen ridning:( Krya på dig allt du har!!!!

2011-05-25 @ 19:21:44
Postat av: Ammi

Stackare , vila nu så du blir bra och sambo också. Krya på er, kramar

2011-05-25 @ 20:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0