Två gånger på två dagar.

Har jag slagit i mitt huvud riktigt hårt och har således två bulor. Hur har jag då lyckats med detta?
Jo, första gången låg jag under bilen. Ja, under bilen vilket, jag förstår, kräver sin förklaring för varför skulle jag ligga under en bil? När jag besiktigade min bil i år så gav mig besiktningsfarbrorn tipset att jag skulle rostskydda balken till mitt drag. Okej, sa jag och åkte hem till Sambo och frågade vad i herrans namn det betydde? Tydligen betyder det att man ska skrapa bort alla rostflagor och bös som sitter på balken, blåsa rent med tryckluft, torka rent med thinner och sedan måla på någon svart sörja som heter Hammarlack. Så det gjorde jag alltså nu under bilen. Vi tillfället höll jag på att skrapa dän (dän=bort på småländska) rostbös och jag hade ett par hiskeligt fula skyddsglasögon på mig för att inte på metallflisor i ögonen. För näsan hade jag dock inget skydd och rätt som det var så fick jag in något litet bös i näsan. Det var väldigt obehagligt och för att bli av med näsböset sätter jag mig snabbt upp och PANG!! Aj, det var visst en bil ivägen. Böset försvann (eventuellt drog jag ner det i munnen och åt upp det) och istället fokuserade jag på den pulserande smärta som nu fortplantade sig i mitt huvud. Det var nummer ett.
Andra gången var under städningen. Jag och Sambo och skjutit på vår städning av hemmet i X antal dagar (hm, veckor?) men nu var det dags. Vi städade och fejade och hej vad det gick. Jag skulle ställa in mina gummistövlar som har sin plats intill väggen under någon mackapär som gör något med golvvärmen. Runt den här mackapären finns ett skydd, det är en plåt som ja liksom skyddar den och den ser ut som en fyrkantig kartong utan botten. Anledningen till att jag fick ytterligare en bula var att jag liksom inte drog ut huvudet tillräckligt långt efter att ha ställt in mina stövlar och därmed slår i huvudet i kanten på skyddet (som är vass och ond då den är utav stål och inte kartong).
Japp, så två gånger på två dagar. Det är inget att rekommendera.
Här kan ni se balken både med och utan svart mojs.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Städa är en farlig sysselsättning! Sluta genast med det!

2011-07-17 @ 11:07:55
Postat av: Ammi

stackars dig, hoppas att du har haft lite mysigt också...Kram

2011-07-17 @ 12:31:52
Postat av: Sanna

Haha, ibland är inte huvudet där det bör vara! ;)

2011-07-17 @ 21:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0