Bubblan bloggar, part II.

Tjatja bloggen!
Nu är jag här igen och bloggar. Idag är det lite dåligt väder så jag försöker vara inne så mycket som möjligt. Det blir blött och äckligt om tassarna när det har regnat. Igår fångade jag en ödla. Det var bara en liten men de är rätt roliga att leka med faktiskt. Visade matte också. Hon klappade mig på huvudet och sa "duktig katt" och gick sedan därifrån. Jag förstår mig inte på henne. Varför ville hon inte vara med och leka? Ibland leker matte med mig. Hon gömmer sig bakom en sten eller ett träd och jag smyger tyst och hoppar fram precis vid hennes fötter. Det är rätt kul trots att matte är så dålig på att gömma sig, jag ser henne alltid.
Blev förresten jagad av den där jävla grannkatten igen. Hon tror att hon är nåt den där Maja. Som om jag inte kan rå på henne. HA!, vänta du bara säger jag. Jag ska bara äta lite mer torrisar så ska jag nog ge mig på henne.
Idag har jag förresten åkt bil med Husse. Jag gillar inte att åka bil när jag måste vara i den där töntiga rosa buren. För det första, varför måste typ allt vara rosa? För det andra, jag vill väl se vart jag åker! Inte sitta där instängd som en annan apa. Då brukar jag jama så högt jag kan och titta med stora sorgsna ögon på husse och matte.  Tyvärr funkar det inte. Matte har verkligen stålsatt sig mot mina bedjande ögon, ibland är det som om hon vet precis vad jag tänker. Läskigt! Ja, iaf så har jag åkt bil fri idag. Husse hade den gröna bilen på gräsmattan och då passade jag på att hoppa in och kolla läget. Det är så himla sköna säten i den bilen så jag la mig där och tog en liten tupplur. När han sedan skulle köra in i garaget så fick jag åka med. Först var det lite otäckt men sen hittade jag en asskön plats på hatthyllan där jag kunde ligga och chilla. Det var kul!
Nä, nu skiner faktiskt solen så nu ska jag ut igen. Hoppas att jag hittar en liten mus att jaga idag!
Tjingtjing!
Jag och husse.
Jag på den asasköna hatthyllan.

Kommentarer
Postat av: Ammi

Lilla Bubblan så söt du är på hatthyllan. Jag förstår matte om hon inte vill leka med ödlor och möss, vi människor tycker att de är lite äckliga förstår du.

Ja, ät upp dig så du kan sätta Maja på plats, det tycker jag. Kramar

2011-07-03 @ 11:11:44
Postat av: Soffan

You go! Ge den där grannkatten på nosen! Puss på dig bubblan! ;)

2011-07-03 @ 11:35:20
Postat av: Indira

Hälsa grannkaten AJA BAJA PÅ DIG MAJA.

2011-07-03 @ 11:35:42
Postat av: EmmaA

Haha, alltid lika roligt att läsa om Bubblans strapatser ;-)

2011-07-05 @ 07:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0