Uppföljning av veckomål + nya mål.

Så här såg mina mål för veckan ut:

- Träna på gymmet 1 gång. CHECK!
- Träna hemma 3 gånger.
- Plocka undan/släng/ta med till jobbet allt överblivet julgodis. CHECK!
- Ät ägg till frukost CHECK!
- Gör matsedel till nästa vecka CHECK!

Att tänka på: Försök få in fler promenader!

Det har faktiskt gått ganska bra och jag märker att jag mår så mycket bättre när jag tränar. Jag har tränat på gymmet en gång (styrketräning + kettlebells), jag har slängt mycket julgodis (dock inte allt då Sambo protesterar), jag har börjat äta ägg och flatbröd till frukost och jag har gjort en matsedel till nästa vecka. Jag har också lycktats får in fler promenader, inte så många men allt är bättre än inget.

Det enda som inte har gått bra är hemmaträningen. Jag är lite besviken på mig själv då jag i fredags verkligen hade kunnat träna lite men jag var så trött och hittade inte motivationen. Jag hade också tänkt att träna hemma i måndags. Då var vi ute i garaget tills sent och bar gipsskivor vilket iofs är tungt arbete men inte den träning jag behöver och när vi kom in var det bara dusch och sen säng. I onsdags hade jag också planerat hemmaträning men då var träningsvärken efter kettlebellsen så svår att hemmaträning var ett skämt.


Så nu funderar jag på vad mina mål för kommande vecka ska bli... så här tror jag:

- Träna på gymmet 1 gång (om det inte är styrelsemöte ska jag ge mig på Body Combat)
- Gå en promenad hemma minst 2 gånger
- Träna hemma 2 gånger (får väl sätta ett mer realistiskt mål denna veckan)
- Undvika godis och sötsaker
- Tänka mer positivt!



Efter en lång dag med sanda backen, snöröjning, mek med bil, fix med garage så blir det dusch, mat och TV! Gött!

Bifogar en liten bild på den bästa livsnjutaren jag känner! Borde lära av henne tror jag...



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vi borde alla lära av våra katter!!

2011-01-17 @ 06:46:36
Postat av: Sambo

Jag får väl dra mitt strå till stacken då och äta upp det sista julgodiset.. ;)



Men P, du kan bocka av en träning hemma - sanda hela backen är ett tungt jobb!

2011-01-17 @ 11:54:42
Postat av: Ammi

Du är ju jätteduktig, ha inte för stora krav när du jobbar så mycket. Vanligt arbete är också träning. OH, lilla Bubblan så sööööööt du är! kram

2011-01-17 @ 19:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0