Moose on the loose.

Igår när jag och Sambo kom hem från storhandlingen så stod/låg våra två älgkompisar och glodde på oss. Ën låg ner och tuggade på något och den andra stod bara och glodde på oss. Vi befann oss kanske 10 meter från varandra och det var läskigt fast häftigt. De är ju så jäkla stora och då är detta antagligen en älgko med en fjolårskalv, alltså inte ens en tjur. Känns lite scary att ha dem så nära samtidigt så vet jag att de antagligen är mer rädda för mig än jag för dem. Nu på morgonen känns det dock lite skakigt att gå ut och sopa bilen själv i mörkret. Hej ficklampa!


Kommentarer
Postat av: Ammi

Ha, ha , vilka söta älgar!!! Kram

2011-01-05 @ 11:16:25
Postat av: Anette

Va! Har Ni älgar som grannar?

2011-01-09 @ 22:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0