"Have you ever heard a song?"

Ja, så heter min nya favoritlåt på The Arks senaste skiva. Låten är fantastisk och Ola Salo sjunger som en gud men det är inte bara därför jag tycker om den. Jag har speciellt två textstycken i låten som jag tycker om. Det första stycket låter som följer:

"Did you ever have a taste in your mouth of something new?
In the beginning it was strange, until suddenly it grew
Into something that you knew you didn't want to live without."


Det jag gillar (och inte gillar på samma gång) är att det får mig att tänka på min kollega J och hans tankar som han försöker sprida på kontoret. Ni som vet vem J är förstår nog vad jag syftar på och ni som inte känner honom får leva i glad ovisshet.

Det andra stycket som jag gillar är följande:

"Well I don't believe in class, and I don't believe in taste
I believe in simple happiness, and I believe in avoiding waste
I believe in endless winter nights with good friends and good wine
I believe in endless summer nights, good friends and feeling fine."

Varför? För att de har fångat det som är viktigt i livet. Lycka, goda vänner och bra vin. Vad mer kan man begära?


http://www.youtube.com/watch?v=Th4-4oRv914


Kommentarer
Postat av: Sanna

Kan man inte få det fast en god öl istället? ;)

2011-01-29 @ 17:01:55
Postat av: ämmah

hahaha :)

2011-01-30 @ 19:30:23
URL: http://slemmah.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0