Det kom ett brev.

Idag har jag sagt adjö till farmor, för sista gången. Jobbigt är bara förnamnet. Det är så mycket minnen och känslor som väller fram och det går inte att stoppa. Det känns som om jag har gråtit hela dagen. Nu finns hon överallt. Min faster tackade farmor för allt hon gjort för henne, t.ex skrivit långa brev till henne när hon flyttade utomlands. Prästen läste en av de vackraste texter jag vet. En dikt av Pär Lagerkvist "Det kom ett brev" som också har tonsatts av Bo Sundström och Frida Öhrn. Vackert så det gör ont. Hela dagen har varit vacker och fin men också smärtsam. Att säga ett sista hejdå är så definitivt. Aldrig mer ska vi ses liksom.

Men nu ska jag avsluta dagen med denna vackra sång. Lyssna och njut!

http://www.youtube.com/watch?v=fsd9-F9Fppw

Kommentarer
Postat av: Ammi

Så vackert skrivet och så sant. Det var jobbigt men ändå så vackert, med all sång och musik och blommor.Nu har hon fått vila lilla farmor. Kram

2011-12-10 @ 13:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0