Fail i tygaffären.

Igår var jag i en stor tygaffär för att handla tyg (no kidding?). Jag stod väl där och såg allmänt bortkommen ut för det kom fram en trevlig kvinna till mig och frågade om jag behövde hjälp. Ja tack, svarade jag och vi började rumstrera runt bland tygerna. När jag hade valt tyger och fått dem tillklippta frågade jag efter lite tillbehör. "Ja, alltså jag behöver en stor stoppnål också....och vlisofix. Jag har nämligen ett...eh.. (helt blankt i min hjärna)... ja, sånt där recept hemma", klämmer jag fram till slut. "Mönster", menar du säger den vänliga tanten nu aningen sur. "Ja, just det, mönster heter det såklart", sa jag generat och ville upplösas i vattenatomer och dunsta.
Hallå?? Recept??? Ibland undrar jag om jag är 85 år och håller på att bli dement...

Kommentarer
Postat av: ämmah

haha. hjärnsläpp! :D men blev tanten sur för det? minus till henne!

2011-08-11 @ 17:05:14
URL: http://slemmah.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jösses va´ härligt att läsa om ditt hjärnsläpp!

Jag är ju rätt mycket äldre än du och har också fått mina totala blackouts, men att kalla "mönster" för "recept" har jag nog aldrig råkat ut för. Hi hi hi...

Det är inget att oroa sig för utan förmodligen bara en effekt av hur vi lever idag. Det är kanske däremot något att oroa sig för...

2011-08-12 @ 06:47:37
Postat av: sanna

hahahaha!!

2011-08-12 @ 10:44:17
Postat av: Jeanette

Alltså den som är rätt mycket äldre än du är Matthias;) Och recept och mönster är ju ungefär samma sak. Båda talar om hur man ska gå till väga för att nå ett mål som förhoppningsvis likanr det på bilden!

2011-08-12 @ 11:31:19
Postat av: Ammi

Vilken surtant! När du nu ska börja att sy och greja ska hon inte komma och förstöra. Recept o mönster det är väl samma sak, nästan haha. Kram

2011-08-14 @ 18:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0