No carbs, no fun?

Ställde mig på vågen förra måndagen.... inte så kul men heller inte så oväntat. Har inte tränat på evigheternas evighter. Problemet just nu är TID. Jag skulle vilja träna, styrketräning och något pass på Gymmix skulle vara kul men NÄR? Om jag ska träna på de dagar då jag inte har någon annan aktivitet så försvinner all tid hemma. Och det är massor att göra hemma och då får jag ångest och panik över det. Så NEJ, just nu får träningen vänta. Min plan är att fortsätta med mina ryggövningar hemma (som jag fått av sjukgymnasten), jobba mycket hemma (inga problem) och på fredagar (helst på morgonen) försöka hinna med lite träning på gymmet.


Min andra plan är att ändra min kost. Min kollega E har tappat många kilon genom att mer eller mindre skippa kolhydraterna. Jag började förra veckan att tänka på detta och försökte anpassa mina måltider. När jag vägde mig idag så var det 0,5 kg ner... Jippie! Så nu gäller det väl bara att hänga i, försöka komma på substitut och hitta andra konstellationer som är goda och kolhydratsfria... Mottager gärna tips!

Med Vilja, Våld och Vaselin, går det mesta. Så även detta... hoppas jag! :)


Over and out.

Kommentarer
Postat av: Ammi

Ja, när man har hus har man inga fritidsproblem. Ge mig gärna lite tips ,skulle vara glad över att ¨gå ner ett halvkilo bara.Kämpa på men var rädd om ryggen/kram

2010-10-18 @ 13:49:34
Postat av: lovisa

Är allt bra?:)

2010-10-18 @ 14:03:14
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: ämmah

det där vaselinet vet jag inte vart du ska göra av i kosten ;) det blir lite tråkigt ibland, men det är bara att bita i. jag fuskar ju på helgen och det går ju ganska bra ändå :)

2010-10-18 @ 21:08:26
URL: http://slemmah.wordpress.com
Postat av: Jeanette

Jag är ju kolhydratjunkie så jag har absolut inga tips:( Men jag har samma problem med träningen som du. Försöker så gott det går att hitta tid för åtminstone promenader.

2010-10-19 @ 06:02:07
Postat av: Sambo

Kämpa på P!

Styrketräningen löser vi nu när vi ska isolera garaget... :P

2010-10-20 @ 21:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0