Munhygien hos en katt.

När min söta kollega Soffans katt Tyson fick problem med tänderna, skrämde hon mig lite med hur många katter som drabbas av just tandproblem. Genast kilade jag till affärn och inhandlade kattgodis som är bra för tänderna. När jag kom hem och tittade på förpackningen undrar jag dock om tillverkarna någonsin har träffat en katt.

Titta på bild 1. Jag tycker att det var lite gulligt att de var formade som tänder (iofs är de, som lillasyster påpekade, formade som människotänder och inte katt-tänder). I vilket fall som helst inte så dumt men tanke på att det ska vara tydligt vad de är bra för - tänder!


Titta på bild 2. Who are you kidding? Vilken katt äter de där godisarna så att de hamnar så som på bilden? Är de dumma i huvudet eller är det vi som köper dem som är det?
Det är frågan!


Bild 1
Bild 2

Kommentarer
Postat av: Sanna

men slumpen borde ju göra att iaf ett par stycken av alla de där hamnar som bild nr 2 visar. :P Annars vore det konstigt! Haha...

2010-05-24 @ 22:03:15
Postat av: Ammi

men det blir nog bra iaf, hon är ju så duktig du får lära henne att borsta tänderna haha

2010-05-24 @ 22:28:13
Postat av: Jeanette

Pysen tycker inte om dem och vi har inte börjat borsta tänderna på honom heller vilket rekommenderas.

2010-05-25 @ 05:44:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0