Semesterångest.

Jag får lite ångest när jag har semester ibland. Jag känner att det är så mycket jag måste göra att jag liksom glömmer bort att det är okej att bara ligga ner i solen och njuta. Jag får verkligen säga till mig själv på skarpen "nu är det så här Himlagrisen att ni ligger du har på den sköna dynan och läser en bok och KOPPLAR AV!". Då gör jag det. Men inte så länge men en stund. Detta går också bättre och bättre ju längre semestern går och lagom tills den är slut så är man lite sådär lagom förslöad.
Än så länge på min semester så har jag/vi gjort klart mina blomlådor, d.v.s målat och plastat dem, grävt upp jord så att jag kunnat fylla blomlådorna, planterat blommor i en av dem (sen tog blommorna slut), skrapat bort gammal färg från balkongen, tvättat balkongen, tvättat badrumstaket, målat på färg på kvistarna i taket, skruvat bort badrumsdörren och tvättat den, rensat blomlandet samt burit in en hel grundsats till garagebotten in i uthuset. Soffan, om du vill träna mer i naturen någon dag så är du välkommen ut till oss, det finns alltid något tungt att lyfta! ;)
Sen måste jag erkänna att jag saknar jobbet litegrann också.. antagligen beror det på mina fantastiska kollegor, kunde inte ha bättre! Det är nog första gången jag har semester och faktiskt saknar jobbet lite. Jag har varit på mycket bra arbetsplatser innan men då kanske med en eller ett par personer som man haft extra bra kontakt med men på nuvarande arbetsplats så är så gott som ALLA underbara...
Jaja, nog dravlat.. nu ska jag nog titta på TV en sväng! Hejs!

Kommentarer
Postat av: ämmah

vi saknar dig också! och mina växter saknar dig. undrar hur de ska överleva nu när du är borta.... ;)

2010-06-23 @ 21:49:17
URL: http://slemmah.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0