Midsommar och ormar.

Tjohej, vad tiden försvinner när man har roligt. De senaste dagarna har vi varit hundvakt åt en livlig, slafsig, rolig och mycket snäll golden. Vi har gått promenader och lekt på trädgården. Så fort Sambo eller jag har varit utom synhåll har han ylat och skällt ynkligt.
Å just det, igår på promenaden så gick vi förbi en brun huggorm. Sambo och Izor gick före mig och spatserade helt obekymrat förbi ormen som låg mitt på grusvägen och solade sig. Sambo var säkert bara två decimeter från ormen med foten!!! När jag passerat ormen försökte jag lite nonchalant säga "Jaha, och ni bara promenerar förbi huggormar utan att reagera!! Då fick Sambo lite hjärtklappning och var tvungen att gå och kolla om det verkligen var en huggorm - det var det! OTÄCKT!! 
Här serveras lite bilder på de dagar som gått. Tänkte passa på att visa mina blomlådor som äntligen är klara men blommor planterade! :)

Sambo och jag fikar ibland lite olika.
Ze dog.
Angående det här Jesus-diset.. Gissar på solkräm på linsen.
Såhär ser arbetsfördelningen ut. Himlagrisen räfsar gräs i högar, Izor provrullar varje hög.
Gurka, morötter, ärtor och ringblommor växer det i mitt lilla land!
Sötaste solrosen ever.
Med risk för att låta som en tant så måste jag ändå säga att färgen på denna lilla blomma är spektakulär!
Midsommar (dock inte min tallrik - sill = blä.)


Pussokram på er!

Kommentarer
Postat av: Ammi

Usch för huggormar , men de ska ju också finnas. Jättefin blomlåda och fint trädgårdsland !

Solrosen är också fin/puss

2010-06-26 @ 22:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0