Helg i julens tecken.

Ja, min helg har varit vigd åt julesaker. I fredags åkte jag till lillasyster och där bjöd hon på en surprise minsann! Jag skulle få äran att slinga hennes hår. Jag skulle alltså slinga min lillasysters hår. Hon är frisör. Vadå prestationeångest? Ja, jag vet att hon är min lillasyster men ändå! Man vill ju liksom inte misslyckas kapitalt, det är ju inget misstag som går obemärkt förbi. Well, well, med oändligt tålamod från lillasyster (vilket verkligen är en bedrift för henne) och stor koncentration från min sida så knåpade vi ihop några folieslingor och resultatet blev.... ja, kanske inte superbt men helt ok.

Ja, okej, detta kanske inte var så juligt men på lördagen åkte vi iaf in till stan och shoppade. Röda sidenband. grönmossa, julklappar, tyg till julgardiner och lite fler julklappar. Sen åkte vi fullproppad buss hem med en unge som sjöng "tjocka babyyyn, tjocka, tjocke babyyyn", för full hals. Hennes mamma försökte lite fint rätta henne till att istället sjunga "shake it baby" men barnet tyckte uppenbarligen att tjocka babyn lät bättre för hon fortsatte sjunga tills vi gick av. :)

Sen åkte jag hemåt och grejade och fixade lite hemma. Myste med sambon och kollade på sista avsnittet av LOST. Om någon kan förklara det för mig så lyssnar jag uppmärksamt. Kanske är jag inte så djup...eller nåt för jag fattar inte.

Idag har jag sytt en julgardin, målet var tre men det hanns inte med. Men jag har iaf börjat på nummer två. Jag har också varit i skogen och hämtat granris och klätt balkongräcket med detta. Jag har planterat ännu fler hyacinter och amaryllis. Jag har satt de röda sidenbanden på plats, jag har skrivit diplom till mina gympabarn, plockat in sommarskorna och däremellan myst lite med Bubblan och käkat godis. Bra och effektiv dag. Skulle dock inte ha något emot att vakna imorgon och upptäcka att det var söndag. :)

Nu ska jag väl fortsätta på min lilla gardin. Återkommer med resultat.

Pussokram

Kommentarer
Postat av: Ammi

Lilla gumman , vad duktig du är?? Tycker du inte att slinga hår är tråkigt?? Tur att det blev bra o att lillan satt still. Ska bli så roligt att komma till er i jul! Kramar

2010-12-05 @ 18:01:49
Postat av: Jeanette

Jag vill också ha mer söndag, men får väl vänta på lite julledigt:)

2010-12-05 @ 19:04:30
Postat av: Sanna

Haha, jag är helt nöjd med slingorna, jag sa ju att jag inte va så kinkig! ;)

Puss på dig!

2010-12-05 @ 21:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0