Stockholm i mitt hjärta...

.. låt mig bejunga dig nu... Lala lalalala laaaa laaaa. sjöarnas stad, det är du....


Ja, helgen i Stockholm har varit superbra. Allt har gått smidigt och skönt, inget krångel med ngt.

När vi kom fram på fredagseftermiddagen gick vi till vårt lyxiga och moderna hotell och checkade in. Så fiiiint! Nästan så fint att man känner att man inte passar in bland alla Vuittonväskor och Ralph Lauren-skjortor, men men rummet var finfint och sängarna sköna. Vi gav oss ut på stan en sväng för att reka lite... så vi gick och gick och gick, Stockhom är vackert! Sen blev vi hungriga och åt på Pizza Hut - mumma! Kvällen spenderades i sängen med att titta på TV och ät Oreo-kex :)

Lördagen började naturligtvis med en fantastisk frukost! Bacon, ägg, korvar, salami, ost, fetaost, brieost, vindruvor, ananas, fil, flingor, kaffe, te, choklad, mörkt bröd, ljust bröd, mellanljus bröd, crossianter, wienerbröd... Ja, allt man kunde tänka sig fanns det. Mätta och belåtna gav vi oss ut i den strålande solen med siktet inställt på gamla stan. På vägen dit råkade jag köpa en klänning i en storlek som jag inte kunnat ha på flera år!! Förstår ni vilken bra start på dagen det  var?

I gamla stan gick vi runt och kollade i mysiga affärer, fikade på ett mysigt café och tittade på vaktavlösningen vid slottet. Ibland funderar jag på varför försvaret har en musikkår men man kan inte säga annat än att de är duktiga, jag fattar inte hur det kan spela så bra och stampa med fötterna och gå omkring samtidigt! Då är jag ändå en kvinna som, så gott som alltid, gör flera saker på en gång. Nåväl, efter det åkte vi lite båt och när vi var nöjda med det gick vi tillbaka till hotellet. Där chillade vi en stund för att orka ta oss till Gröna lund. När vi varit på Gräna Lund i ca en timma tyckte vi att det var tråkigt. Gröna Lund är ju helt fjuttigt om man jämför med Liseberg. Liseberg har ju vackra parker och roliga affärer och billiga chokladhjul, på Grönan finns det inga parker, inga roliga affärer och dyra chokladhjul. Nä, det var inget att ha så vi gick tillbaka till hotellet (vilket tog typ en timma pga mycket gnäll om fotsmärtor från både mig och Sambo). Där tittade vi på Robinsson, sen gick vi ner i vår lyxiga lobby och drack drinkar. Sen ville bartendern inte göra ngn macka till mig (han påstod att köket hade stängt) så då blev jag tjurig och gick upp på rummet och åt Oreo-kex i en halvtimma, borstade tänderna och sen stensomnade vi. Romantiskt va?

Efter ytterligare en underbar frukost (se tidigare notering) så har söndagen har mest bestått av bussåkning... Ska redogöra för det vid ett annat tillfälle men nu är det snart dags för ridlektion. Undra hur det ska gå för jag är jättetrött! Är det inte meningen att man ska vara utvilad när man är på semester? Jag blir alltid jättetrött!

Jaja, nöjd där både jag och Sambo och jag har bestämt att vi från och med nu ska åka till Stockholm minst en gång om året! (ja, detta är en oerhörd höjning av vår närvaro i huvudstaden).

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Låter underbart systa mi!! :) O schysst med klänningen, här går det bara uppåt. Haha! :P

2009-05-03 @ 21:29:25
Postat av: Malin

Hoppas ridlektionen gick bra trots trötthet;P

Kan ge dig lite info om musikkåren har en kompis som gjorde lumpen i musikkåren å det är inte alltid så lätt som det kan se ut när det gör allt stampande å spelande samtidigt. Är man inte tillräckligt duktig så kan man bli utslängd och sveriges musikkår är den skickligaste typ näst efter tyskland, tror jag!

Kramiz!

2009-05-04 @ 14:00:41
URL: http://loveshinealight.blogg.se/
Postat av: Malin

verkade som ni hade en grymt trevlig resa;) men gumman, varför köpa en klänning som du redan vet är för liten....?

2009-05-04 @ 14:02:03
URL: http://loveshinealight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0