Salvi.

Idag när jag var och handlade köpte jag en ask Läkerol Salvi. Jag hade fått för mig att det skulle vara jättegott. Det var det inte. Men det ledde till en del funderingar:

Vad är Salvi för smak egentligen?

Under cykelfärden hem kom jag fram till att det mest logiska är att det är en blandning av salmiak och viol vilket i sin tur ledde fram till nästa fråga:

Vad är viol för smak egentligen?

Ganska snabbt kom jag ju på att Viol är inte en smak, viol är en blomma! Men det finns en barntablettask som heter Viol. Vem har liksom bestämt att viol ska smaka så? Är jag knäpp eller är det inte så att någon har hittat på att Viol ska smaka på ett visst sätt? Jag kan inte komma på att jag smakat något naturligt som smakar "viol". Jag har ju ätit jordgubbar, hallon, blåbär, apelsin och andra saker man smaksätter mat/godis med men aldrig har jag satt mig i blomsterlandet och börjat mumsa på en viol???!!

Nä, jag fattar inte vad viol är för smak.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hmm, antingen har väl ngn mumsat i sig viol eller också försöker de få smaken att likna doften? Frågan ar nu bara vilken sorts viol, styvmorsviol?

2009-05-19 @ 17:16:50
Postat av: sanna

Jag tycker salvi är svingott!! :D Men det kanske är för att de är lila?:) som violer? Haha...

2009-05-19 @ 19:31:32
Postat av: spiderchick

jag berättar imorrn vad vi gjorde, håll uuuut =)

2009-05-19 @ 19:50:03
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0