Släkthelg

Puh, har haft så mycket att göra i veckan att jag inte hunnit skriva om min helg. Jag (och sambon) var alltså hemma hos mina päron - familjen B och passade samtidigt på att besöka min sambos familj - familjen A. Det var kalas hos båda familjerna, många som har fyllt år (jag bland annat) och det är vissa skillnader på kalas och kalas kan jag meddela.

Hos familjen B - Man tar sin hög (ja, det bör vara en hög) med paketer, marcherar fram till födelsedagsbarnet, säger grattis och överlämnar paketen får en kram i retur och återgår till sin plats. Sedan sittar/står man och tittar på den som öppnar paketen under glada tillrop (eller nåt).

Hos familjen A - först ska man dividera om vem som ska få paketer först (den äldsta, den som fyllde först, den yngsta o.sv.). Sen när man har bestämt det ska det dras ut på paketutdelningen lite till genom att retas (helst med den som mest vill ha paketerna). Sedan ska man hålla en lite omständig förklaring om paketen, vem den är ifrån och huruvida man är nöjd med paketinslagningen eller inte o.s.v. När man sedan mottagit sitt paket får man ge en kram (beroende på vem det är som lämnar, lillkusinen är inte så intresserad t.ex) och sedan får  man äntligen  öppna paketen under glada tillrop.

Jag, som är en ganska otålig person, kan väl tycka att det ibland blir aningen trögt med paketutdelningen hos familjen A men det är som de vise säger, man får ta det onda med det goda. Om det onda i det här fallet är långsamma paketutdelningar så tar jag gärna det i utbyte mot en finfin "extrafamillj".

Kommentarer
Postat av: Miss C

Haha, du är la rolig! Det är så kul att läsa andras syn på saker och ting... Men jag kan nog inte annat än att hålla mig dig om att det är lite väl "omständigt" ibland.

2009-03-04 @ 23:39:50
URL: http://charmcama.blogg.se/
Postat av: Sanna

Haha, det är inte lätt alltid. jag skulle nog bli sur om jag var med om familjen A:s paketutdelning;) Puss

2009-03-05 @ 08:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0