Lika som bär?

Igår var jag och Sambo hos ett par vänner som vi inte sett på läääänge. Vi grillade och åt och hade trevligt.

De hade införskaffat en liten hund som vi inte träffat tidigare. Hunden hette Rasmus. Jag kan inte låta bli att fnissa när jag tänker på det. Rasmus är kanske inte ett så konstigt hundnamn (jag har inte gjort ngn forskning inom det området) men varför jag inte kan låta bli att fnissa är för att jag har en kompis som heter Rasmus. Människan Rasmus är rätt lång, väldigt vältränad och ståtlig. Hunden Rasmus är en liten, ettrig Papillon. Hihi... nu fnissar jag för mig själv igen.

Hunden var dock väldigt rolig (det är iofs människan Rasmus också). Våra vänner bor på landet, precis bredvid en åker och om man slängde Rasmus (hunden alltså) favoritleksak (en and som pep när man klämde på den) ut i åkern, där det växte ca 1 meter hög havre, kastade han sig ut i åkern för att hitta sin and. När jag skriver kastade så menar jag det också, han hoppade ut sådär som jag tidigare bara sett hundar göra när de hoppa i vatten. Ja, mycket rolig hund iaf.

Nu ska jag till lillasysteryster. JIPPIE!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0