Aouuuch...

Träningsvärk på insidan av låren, rumpan, biceps, triceps, hela ryggen och lite i nacken. Fick sms från min vän JDR som också varit med på kvällskursen och hon hade träningsvärk i tummarna. I tummarna? Vi har tagit in hästarna från hagen, borstat, sadlat och tränsat dem, kånkat fram bommar och stöd samt naturligtvis ridit och hoppat med hästarna och hon har träningsvärk i tummarna? Jaa, jag säger då det...

Gårdagen var aningen mindre dramatiskt än torsdagen. Allt gick bra förutom när min häst snubblade i galoppen och helt plötsligt dök ner med huvudet och jag följde naturligtvis efter. Som tur är har Jonna en bred och kramvänlig nacke, så den grabbade jag tag i och höll mig hårt fast tills hon stannade och jag kunde sätta mig på plats igen. Hoppning gick bra och vår instruktör var ju en dröm! Gav kritik på ett sådant sätt att man kunde ta åt sig och förbättra sig utan att man kände sig som om man var skitdålig.

Åh, en sak till. Jag var sämst i gruppen (på riktigt)! Grupperna man rider i när man har "vanliga" lektioner är numrerede efter hur bra/dålig man är,  ju högre siffra efter H:et desto bättre grupp. Jag och vännen JDR rider i en H2:a, alltså den näst sämsta gruppen (dock skulle hon lätt kunna flytta upp till en H3:a men hon är snäll och stannar med mig). Sen var det en tjej som red i en H3:a, de resterande 7 personer red i H5:or, H6:or eller hade egen häst. Så japp, nog var jag den sämsta, men vet ni? Det gjorde mig inte så mycket, antagligen för att vår instruktör var så duktig att hon kunde anpassa kursen oavsett om man ridit i ett år (som jag) eller i 10 år (som typ de 7 övriga).

Nä, nu ska jag försöka stappla mig tillbaks till soffan där jag planerar att tillbringa resten av kvällen - helt stillasittande. :)

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Inte BARA i tummarna. Insidan av låren är som repellerande magneter, tricepsarna vet att de lever och nåde den som för så att jag skrattar!!

2009-08-01 @ 17:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0