Måndagsfest?

Igår kväll när jag gick och la mig kl 22.40 så kunde jag inte somna. Varför? Jo, för att min grannes dotter och hennes fjortiskompisar tyckte att det var kul att ha lite fest sådär på en måndagkväll. Nej, de spelade inte hög musik och skrek inte i trappuppgången, de satt ute, på gräsmattan...kl. 22.40 en måndagkväll, + 2 grader.....

HALLÅÅÅÅÅÅ????!!!!

Tankar och reflektioner från igår kväll:

1. Det är för fan måndagkväll, då har man inte fest!
2. Det är för fan kallt ute på kvällen, då är man inne!
3. Så fort jag kom i närheten av att somna (för fan) så kom det ett fjortisskrik som gav mig en smärre hjärtattack.
4. Jag kom under denna tiden på att flickor mellan 14-19 år skulle ha en mute-knapp.

Eftersom vårt sovrumsfönster vetter mot baksidan (där monstren höll till) så hördes deras skrik och skrän väldigt väl. Eftersom vår säng naturligtvis står med huvudändan mot fönstret så hörs alla ljuden ifrån baksidan ännu bättre! Så, efter en stunds morrande och muttrande kom jag fram till att det bästa jag kan göra är att vända på mig. Alltså, lägga huvudet vid fotändan och fötterna i huvudändan. Så det gjorde jag och somnade med en kudde över huvudet. Vaknade några timmar senare och undrade var fan jag var - sen vände jag på mig och somnade igen.

Victory för den uppfinningsrike!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, du är lite finurlig du! :) Men jag tycker helt enkelt att man ska ha en fast forward knapp på dem istället, så kan man slippa fjortis-delen helt!! :P

2009-04-07 @ 08:23:59
Postat av: Kicki

Haha, du är väl rolig du!! :)

2009-04-07 @ 14:27:29
URL: http://charmcama.blogg.se/
Postat av: Malin

Wow!! undrar varför ingen kommit på det där med muteknapp innan...? du har rätt dem borde ha en sån knapp!! aldrig var väl vi såna??!!

Tur att du är så uppfinningsrik!!

Det har hänt hos oss ox när vi bodde granne med en "fjortis" jag brukade ringa securitas. Sen ringde jag å klagade hos hyresvärlden när hela trappuppgången var full med glas å blod?!

Sedan hände ngt tragiskt...hon körde ihjäl sig på fyllan... då var man inte så arg längre utan undrade varför man inte sa något till henne...? lätt att vara efterklok...



Hoppas du anmäler dig till klassfesten!? Jag ska gå å Carro. Å Bella ska visst ox gå men det är inte så många som anmält sig...än!!

Hoppas vi syns då!!!

2009-04-07 @ 15:02:15
URL: http://loveshinealight.blogg.se/
Postat av: Kicki

Wiiiie, klart du får rätt för det :) Söndagsparty heter det förresten, bara så du vet vad du ska titta efter ;P

2009-04-07 @ 21:53:41
URL: http://charmcama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0