Hon fattas mig!

Ja, jag stjäl Mattis uttryck och skäms inte för det. För det är det hon gör - fattas mig. Hela tiden hör jag henne, eller rättare sagt så hör jag ljud som jag tolkar som ljud från henne. Hur kan hon vara borta?
 
Samtidigt känns det lättare, har inte smyg-gråtit något på jobbtoaletten idag. Jag skrattade till och med hjärtligt när min vän S berättade att hennes 3-åriga dotter på fullt allvar hade frågat sin 5-åriga killkusin om han bajsade med snoppen.

Däremot frågade min söta kollega R-M hur kaninen mådde och när jag var tvungen att säga att hon var i kaninhimlen så kom ju lite tårar. Tur att R-M är snäll och förstående, hon kramade om mig och sa att hon förstod. De hade haft en liten tax som de också var tvugna att avvliva och det var jobbigt sa hon.

Samtidigt som det känns bättre så känns det också jobbigt, speciellt då vi plockar bort hennes saker. Sak på sak försvinner in i skåp eller ner i kassar. Blir det inget kvar av henne? Men vi kan ju inte ha en filt liggandes på golvet utan anledning eller ha pelletsbyttan stående på köksbordet hur länge som helst. Men jag vill påminnas om henne, jag vill sakna henne... jag vill att hon ska komma tillbaks...men nu önskar jag henne ro. Av hela min själ önskar jag att hon har det bättre där hon är nu än vad hon hade i slutet i detta livet.

Så så ligger det till. Fortsatta dystra bloggar kan förutspås en tid framåt men det blir bättre....

Kommentarer
Postat av: Tobias Thuresson

Jag förstår hur du känner det. Det var precis likadant när vår hund Felicia dog. Det tar tid men det går över.

2009-04-02 @ 00:10:29
URL: http://toby-t.blogspot.com
Postat av: Sanna

Du kommer komma ihåg henne alltid pums, oavsett om hennes saker är där eller inte. Det var ju henne du älskade, inte grejerna. Det kommer bli bättre, bara för att du kommer kunna minnas alla bra saker med glädje, inte för att du glömmer henne. Puss o kram

2009-04-02 @ 08:32:48
Postat av: Kicki

Milton lever fortfarande i mitt hjärta... Det är fint...

2009-04-02 @ 15:47:23
URL: http://charmcama.blogg.se/
Postat av: Malin

Kul att du också har blogg;)



Vad sorgligt det här med lilla grå:( jag har ju faktiskt träffat henne gång men då var hon lite blyg...

Lider med dig gumman!!

Mattis vet hur man uttrycker sig!!

Får man fråga om det blir en ny liten grå, inom sinom tid?

2009-04-04 @ 18:31:33
URL: http://loveshinealight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0