Att bli gammal

Var och hälsade på min farmor idag. Hon är gammal och senil. Det känns ju jobbigt att hon inte vet vem jag är men samtidigt känns det skönt när hon med ett leende på läpparna sjunger psalmer ur sin lilla, lilla psalmbok och jag sjunger med så gott jag kan. När vi är klara konstaterar hon glatt "Du kan ju!"

Så att få godkänt av sin farmor att man kan sjunga psalmer känns riktigt bra... kändes bättre än på länge när jag kramade henne och sa hejdå..

Nu hoar mamma om att korven är klar så det är väl bäst att gå och äta.

Glad påsk!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Det 'r inte alltid lätt för stackars farmor! :) Men så länge hon är glad så är det ju lugnt:) Tack öfr en trevlig, om än kort, helg systeryster!

2009-04-12 @ 20:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0